One Flytt

Vanliga Frågor

faq

Frågor vi ofta får

Många av våra kunder har specifika frågor om våra professionella städservice. Här är några av de ofta ställda frågorna vi hör på OneFlytt.

Ja, vi kan genomföra flyttstädning både på helger och sena kvällar. Vi försöker hitta en lösning som fungerar för alla.

Vi utgår från Malmö och Lund. Vid flytthjälp till/från, dessa städer kan även flyttstädning utföras på den ort som flytten går till/från. Detta behöver i så fall bokas senast ett par dagar innan flytten genomförs.

Sista helgen varje månad är alltid mest uppbokad. Då bör bokning ske minst en månad i förväg. På vardagar och i mitten av månaden brukar det räcka med någon dag i förväg.

Nej, du måste inte vara hemma när vi städar. Det kan däremot vara fördelaktigt vid första och andra städtillfället i det fall det uppkommer frågor.

Nej, vi har varken bindningstid eller uppsägningstid. Nöjda kunder stannar ändå. Avboka däremot städningen minst 48 timmar innan städtillfället för att undvika debitering.

Skulle något gå sönder under flytten ersätts detta till marknadsvärde via vår försäkring. Ska något med extra högt värde flyttas bör gemensam dokumentation först ske av objektet.

Ja, yrkestrafiktillstånd krävs för att ett företag ska få transportera kundens egendom. Anlita aldrig ett flyttföretag som inte har detta tillstånd!

Ja, vi har alltid fast pris på våra flytt- och städtjänster. I offerten anges priset efter RUT-avdrag.

Av säkerhetsskäl sker all nyckelhantering enligt specifika rutiner. Det betyder exempelvis att nycklar aldrig får gömmas vid bostaden för överlämning. Kontakta oss för så hittar vi en gemensam lösning på hur nycklar kan överlämnas.

Fortfarande frågor eller funderingar om OneFlytt?

Tveka inte att höra av dig till oss för eventuella frågor eller funderingar. Vi har telefontider mellan 08:00 – 20:00 på vardagar och 10:00 – 20:00 på helger. Vid övriga tider når ni oss via mail eller formuläret med svar inom 24h. 

OneFlytt

Öppettider

Encas Group AB © 2022 All Rights Reserved